czwartek, 13 grudnia 2012

Książki na grudzień

Tak jakoś całkiem przypadkiem wybrałam podczas ostatniego polowania w bibliotece (po części z powodu braku zarezerwowanego Niemieckiego bękarta) książki o tematyce świątecznej. No cóż, jakąś szczególną fanką atmosfery bożonarodzeniowej nie jestem, lubię jedynie choinkę i... jedzenie. To drugie na swoją zgubę.
I też przypadkiem wpadły mi w ręce dwie pozycje wspomnianej Fannie Flagg - Święta z kardynałem i Boże Narodzenie w Lost River. A oprócz tego klasyka - Dom na placu Waszyngtona Henry'ego Jamesa. Na razie pochłaniam tę ostatnią, z umiarkowanym smakiem, ponieważ historia jest nieco banalna i dość typowa dla tamtej epoki (rzecz dzieje się w XIX wieku w Nowym Jorku) - majętna panna, która zakochała się w łowcy posagów... Jak się skończy ta historia dowiem się niebawem, gdyż jestem dopiero w połowie. A teraz zmykam do łóżka poczytać w towarzystwie herbatki jabłkowej z korzennymi przyprawami.

Sprostowanie: dwie książki F. Flagg okazały się być jedną i tą samą, tylko o innym tytule i w innym tłumaczeniu. Coś takiego zdarzyło mi się po raz pierwszy. W każdym razie treść okazała się oczywiście ciepła i optymistyczna. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli chcesz, wpisz się - zapraszam serdecznie.